Gmina Mirzec uprzejmie informuje, że zadanie pn. „Realizacja gminnego programu usuwania azbestu na terenie gminy w 2019 roku” zostało zrealizowane z udziałem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w wysokości 50,00% kosztów kwalifikowanych zadania tj. 39 086,10zł oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości 50,00% kosztów kwalifikowanych zadania tj. 39 086,09 zł.
Wartość całego zadania wynosi 78 172,19 zł.
Celem zadania było usunięcie wyrobów zawierających azbest w ilości 26082 m2, co daje 286,902 Mg odpadów. Prace obejmowały demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest z dwóch nieruchomości - 755 m2 oraz usuwanie odpadów zawierających azbest zalęgających na posesjach - transport, zdeponowanie i unieszkodliwienie na składowisku odpadów ze stu szesnastu nieruchomości - 25327m2. Odpady zawierające azbest zostały zdeponowane na składowisku odpadów EKO-AZBEST sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 14, 23-200 Kraśnik.
Tekst: Łukasz Zaręba
Foto: J.R.
Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn wojt@mirzec.pl
Sekretarz gminy
Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173 sekretarz@mirzec.pl
Przewodniczący Rady Gminy w Mircu
Jan Zawisza
Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Agnieszka Idzik-Napiórkowska
Skarbnik gminy
Wanda Węgrzyn tel. (041) 27 67 174 skarbnik@mirzec.pl