Czwartek, 23 stycznia 2025
imieniny: Ildefonsa, Rajmunda, Klemensa

Strona główna

„Dobry Start”. Wnioski można składać w Mircu

02.08.2018 | Napisał: Urzad Gminy Mirzec | Kategoria: Informacje

Od 1 sierpnia 2018 roku wnioski dotyczące otrzymania świadczenia „Dobry Start” można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mircu.

 

 

 

Ważna informacja dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku szkolnym. Od 1 sierpnia wnioski dotyczące otrzymania jednorazowego wsparcia w wysokości 300 złotych na ucznia można składać w formie papierowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mircu. Wnioski przyjmowane są w dni powszednie, w godzinach pracy Urzędu Gminy. Wypełnienie formularza zajmuje kilka minut.

Uwaga! Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej należy złożyć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Starachowicach.

Wnioski w formie elektronicznej można było składać w miesiącu lipcu. W gminie Mirzec z takiej możliwości skorzystało 115 osób. Wniosek drogą elektroniczną można nadal składać poprzez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną.

Co warto wiedzieć?

„Dobry Start” to program umożliwiający uzyskanie jednorazowego dodatku w wysokości 300 złotych na każde uczące się dziecko (od początku nauki w szkole do 20 roku życia). Uczącym się dzieciom niepełnosprawnym świadczenie przysługuje do 24 roku życia. Świadczenia otrzymają też dzieci, które 20 i 24 rok życia ukończyły w miesiącach poprzedzających miesiąc rozpoczęcia roku szkolnego w danym roku kalendarzowym. Ważne! Program „Dobry Start” nie obejmujcie dzieci uczęszczających do przedszkola oraz zerówek zarówno przy szkołach jak i w przedszkolach.

Rodziny lub osoby sprawujące opiekę otrzymają świadczenie bez względu na dochody. Aby uzyskać wsparcie z programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej należy złożyć wniosek wraz z załącznikiem. Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2018 roku. W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu rodziny mogą liczyć na wypłatę 300 złotych na dziecko do końca września 2018 roku. W przypadku wniosków złożonych w okresie od 1 września 2018 roku do 30 listopada 2018 roku wypłata świadczeń nastąpi w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku wraz z dokumentami.

Wniosek mogą złożyć rodzice ucznia, opiekun zastępczy, rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo – wychowawczej.

Tekst: Urząd Gminy w Mircu
Źródło foto: www.empatia.mrpips.gov.pl

 

Prawdopodobnie Twoja przeglądarka nie ma zainstalowanego dodatku Flash Player.Pobierz najnowszą wersję



Prawdopodobnie Twoja przeglądarka nie ma zainstalowanego dodatku Flash Player.Pobierz najnowszą wersję






Urząd Gminy w Mircu
pon. 7.30-17.00

wt. - pt. 7.30-15.30

Mirzec Stary 9
27-220 Mirzec

tel./fax (0-41) 27 13 033
lub 27 13 016

Nr rachunku UG:
BS o/Mirzec
26 8523 0004 0006 0046 2000 0007




Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn wojt@mirzec.pl


Sekretarz gminy
Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173 sekretarz@mirzec.pl

Przewodniczący Rady Gminy w Mircu
Jan Zawisza

Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Agnieszka Idzik-Napiórkowska

Skarbnik gminy

Wanda Węgrzyn tel. (041) 27 67 174 skarbnik@mirzec.pl





Adres Urzędu Gminy w Mircu

sekretariat@mirzec.pl

Elektroniczna skrzynka podawcza
http://epuap.gov.pl/wps/portal

Administrator strony
Jacek Rafalski admin@mirzec.pl