Piątek, 18 kwietnia 2025
imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Go¶cisława

Aktualności

Urząd bliżej obywatela

02.02.2018 | Napisał: Admin | Kategoria: Informacje

Wójt Gminy Mirzec Mirosław Seweryn mając na uwadze fakt, iż jednostka samorządu terytorialnego jako organ administracji publicznej powinna działać jak najbliżej obywateli i poprzez realizację swoich działań zapewniać spełnienie ustawowych potrzeb dla społeczności lokalnej, postanowił uruchomić elektroniczny System Zgłaszania Obywatelskich Potrzeb – SZOP.

Zastosowanie rozwiązań oferowanych przez system SZOP otwiera nowe możliwości współczesnego kontaktu z obywatelami. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii będzie można korzystać z nowoczesnej e-usługi w zakresie zbierania informacji o potrzebach obywatelskich.

Głównym zadaniem SZOP jest obsługa zgłoszeń wprowadzonych do systemu przez mieszkańców. Zgłoszenie może dotyczyć różnych problemów, jak i propozycji składanych przez obywateli. Dzięki temu można szybciej zgłosić np. awarię oświetlenia ulicznego, uszkodzenia nawierzchni dróg czy ich oznakowania, potrzebę wykoszenia pobocza, konieczność odśnieżenia drogi i każdą inną, ważną dla naszej gminy sprawę.

Zasady działania
Rejestracja w systemie jest bezpłatna i przejrzysta, dzięki temu mieszkańcy w prosty sposób będą mogli założyć własne konto. Tworzenie zgłoszeń jest uproszczone i nie wymaga każdorazowego podawania danych dotyczących zgłaszającego.

Łatwość obsługi
Aby skorzystać z SZOP wystarczy komputer, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu. Tworząc nowe zgłoszenie, określa się m.in. jego rodzaj, opis, lokalizację, będzie można dołączyć również zdjęcia. Każde nowo utworzone zgłoszenie otrzyma status „Nowe” i będzie widoczne dla konkretnego mieszkańca, który je zgłosił oraz pracowników urzędu.

W momencie pojawienia się nowego zgłoszenia w systemie, pracownicy powiadamiani są o tym przez wiadomość e-mail, po czym zobowiązani są do jego obsługi. Zgłoszenie będzie przechodzić przez kolejne etapy realizacji, a mianowicie: „W trakcie”, „ Błędne” (niezgodne z regulaminem serwisu), „Zakończone”, „Zakończone zrealizowane”.

Dla naszych mieszkańców i osób odwiedzających naszą gminę będzie to przede wszystkim skuteczny i szybki kontakt z pracownikami Urzędu Gminy w Mircu, możliwość przekazania ważnych komunikatów i włączenia się we wspólne sprawy, i śledzenie stanu ich realizacji z każdego miejsca, bez potrzeby wykonywania telefonów czy wysyłania pism. System SZOP pozwoli władzom gminy jeszcze szybciej reagować na problemy czy też zgłoszenia mieszkańców.

Dodatkowym atutem jest ułatwienie kontaktu z urzędem osobom niepełnosprawnym, chcącym zgłosić problem czy zdarzenie.

System dla gminy Mirzec dostępny jest pod adresem: www.e-potrzeby.pl/Mirzec

Instrukcja użytkowania Systemu Zgłaszania Obywatelskich Potrzeb >>


Urząd Gminy w Mircu
pon. 7.30-17.00

wt. - pt. 7.30-15.30

Mirzec Stary 9
27-220 Mirzec

tel./fax (0-41) 27 13 033
lub 27 13 016

Nr rachunku UG:
BS o/Mirzec
26 8523 0004 0006 0046 2000 0007




Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn wojt@mirzec.pl


Sekretarz gminy
Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173 sekretarz@mirzec.pl

Przewodniczący Rady Gminy w Mircu
Jan Zawisza

Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Agnieszka Idzik-Napiórkowska

Skarbnik gminy

Wanda Węgrzyn tel. (041) 27 67 174 skarbnik@mirzec.pl





Adres Urzędu Gminy w Mircu

sekretariat@mirzec.pl

Elektroniczna skrzynka podawcza
http://epuap.gov.pl/wps/portal

Administrator strony
Jacek Rafalski admin@mirzec.pl