Nowoczesne, sterowane kamery pracujące w standardzie super full hd i zoomie optycznym 20x już wkrótce monitorować będą centrum Mirca. Ich montaż odbywa się w ramach programu „Chronimy lokalne obiekty zabytkowe w Mircu”.
Projekt realizowany przez gminę Mirzec finansowany jest ze środków rezerwy celowej budżetu państwa przeznaczonej na realizację w roku 2014 na mocy porozumienia zawartego 29 kwietnia br. pomiędzy wójtem Markiem Kukiełką i wojewodą świętokrzyskim reprezentowanym przez pełnomocnika wojewody ds. Ograniczania Przestępczości i Aspołecznych Zachowań - Macieja Pampucha w sprawie realizacji rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań ,,Razem bezpieczniej” mającego na celu spowodowanie wzrostu realnego bezpieczeństwa w Polsce.
W ramach realizacji tego projektu przeprowadzone zostanie szereg działań na terenie gminy Mirzec m.in.:
Koordynatorem gminnym projektu jest wójt gminy Mirzec - Marek Kukiełka, zaś jego autorami: Andrzej Kutwin- inspektor ds. obronnych i Agnieszka Kukla - podinspektor ds. inwestycji.
Wszystkie zaplanowane do realizacji działania mają doprowadzi do osiągnięcia celu końcowego, jakim jest: bezpieczniejsze życie i podniesienie świadomości mieszkańców o obiektach zabytkowych występujących na terenie gminy Mirzec.
Kwota dotacji jaką otrzymała gmina Mirzec na realizację projektu wynosi 49 600 zł.
W trakcie środowego spotkania, na którym byli m.in.: wójt Marek Kukiełka, przewodniczący Mirosław Seweryn, Joanna Modra z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Kielcach, Elżbieta Pryciak - przedstawiciel powiatu starachowickiego, prezes Stowarzyszenia „Bezpieczny Powiat Starachowicki”, przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach, dyrektorzy szkół, mirzeccy sołtysi, radni i pracownicy Urzędu Gminy w Mircu, insp. ds. obronnych Andrzej Kutwin za pomocą prezentacji multimedialnej przedstawił główne cele projektu i zadania, jakie maja być zrealizowane do 30 listopada 2014r.
W ramach projektu ogłoszone zostały konkursy: plastyczny na plakat promujący obiekty zabytkowe w gminie i fotograficzny pokazujący piękno tychże obiektów. Obydwa pod hasłem „Chronimy lokalne obiekty zabytkowe w Mircu” .
Poniżej zamieszczamy dokumenty, z którymi powinien zapoznać się każdy biorący udział w konkursie.
Regulamin konkursu fotograficznego >>
Formularz - załącznik do regulaminu >>
Tekst: Anna Piątek, Jacek Rafalski
Foto: Jacek Rafalski
Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn wojt@mirzec.pl
Sekretarz gminy
Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173 sekretarz@mirzec.pl
Przewodniczący Rady Gminy w Mircu
Jan Zawisza
Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Agnieszka Idzik-Napiórkowska
Skarbnik gminy
Wanda Węgrzyn tel. (041) 27 67 174 skarbnik@mirzec.pl